یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته ‌شنبه 16 بهمن 1400/ شماره 459
دو تصویر متفاوت در قیمت های جهانی، کاهش دلار نیمایی به 340 تومان رسید، سقوط آزاد دلار آزاد، قیمت مواد اولیه کاهشی شد، برنت به قله 93 دلار رسید، صعود 3 هزار واحدی در نخستین روز هفته،

دو تصویر متفاوت در قیمت های جهانی
مطابق معمول شنبه ها، امروز هم قیمت های جهانی نشریه پلتس در سایت ویکی پلاست منتشر شد. روز چهارشنبه به علت تعطیلات سال نوی چینی، نشریه پلتس منتشر نشد و اطلاعات امروز، از شماره جمعه‌‌ی این نشریه، یعنی 4 فوریه در سایت ویکی پلاست وارد شد. بر اساس جداول مقایسه ای، قیمت عمده کالاها به جز سنگین و سبک فیلم بدون تغییر است. 
اما در نشریه آیسیس، علاوه بر سبک و سنگین فیلم، پ پ های نساجی و شیمایی و سنگین بادی هم در گروه افزایشی ها دیده می شوند. پی وی سی ها در هر دو نشریه نسبت به هفته قبل، بدون تغییرند.

کاهش دلار نیمایی به 340 تومان رسید
میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز هم به مسیر نزولی خود ادامه داد و به 24 هزار و 142 تومان رسید. این رقم نسبت به یکشنبه هفته گذشته که قیمت های پایه اعلام شد، 340 تومان کاهش دارد. میانگین روزانه به 23 هزار و 700 تومان عقب نشینی کرده و نشان می دهد فردا، دلار نیمایی که قیمت های پایه با آن محاسبه می شود، کاهش بیشتری خواهد داشت.

سقوط آزاد دلار آزاد
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه چندین معافیت از تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد. به دنبال این خبر، قیمت دلار آزاد کانال 27 هزار تومان را از دست داد و با 850 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت پنجشنبه، به 26 هزار و 650 تومان عقب نشینی کرد. دلار صرافی هم به کانال 24 هزار تومان برگشت و با 182 تومان افت نسبت به آخرین قیمت پنجشنبه، 24 هزار و 996 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت مواد اولیه کاهشی شد
امروز و به دنبال شدت گرفتن کاهش دلار نیمایی از یک سو و سقوط قیمت دلار، قیمت های مواد اولیه در بازار آزاد هم نزولی شد. پ پ های نساجی 300 تا 400 تومان، پ پ های شیمیایی 100 تا 500 تومان، سنگین فیلم ها 300 تا 600 تومان، سنگین بادی 500 تومان و سبک فیلم ها 300 تا 500 تومان کمتر از آخرین قیمت پنجشنبه، پیشنهاد شدند. سبک های خطی 100 تا 400 تومان و ئی پی اِس ها 500 تا 1000 تومان نسبت به پنجشنبه، کاهش قیمت داشتند. قیمت پت ها، امروز بدون تغییر ماند.

برنت به قله 93 دلار رسید
برنت که معاملات این هفته را با  91 دلار آغاز کرده بود، در طول هفته روند صعودی داشت و معاملات آخر هفته را با 93 دلار به پایان رساند. آخرین قیمت برنت 93 دلار 27 سنت است که نسبت به ابتدای سال 2022، 16 دلار یعنی 19.7 درصد، رشد داشته است.

 صعود 3 هزار واحدی در نخستین روز هفته
شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز 3 هزار و 260 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 304 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟